Вхід на сайт



До уваги суб’єктів декларування!

З 1 січня 2019 року розпочався черговий етап подання суб'єктами декларування до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр) щорічних електронних декларацій за 2018 рік. З метою підвищення обізнаності про права та обов'язки суб'єктів декларування реалізовано комплекс заходів у цьому напрямі. Так, Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 № 3 затверджено розлогі роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII «Про запобігання корупції» із змінами стосовно заходів фінансового контролю, яке доступне за посиланням: https:goo.gl/RKGeij. Рекомендації суб'єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні, відповіді на поширені запитання при роботі з Реєстром та рекомендації щодо роботи з Реєстром, пам'ятка декларанту, а також відео-роз'яснення щодо заповнення електронних декларацій доступні за посиланням: goo.gl/75zAWU. Крім того, 21.01.2019 розпочинається онлайн-курс «Декларуй доброчесно!» (реєстрація на онлайн-курс доступна за посиланням goo.gl/423CoV), який покликаний допомогти кожному правильно заповнити електронну декларацію. Онлайн - курс буде доступний постійно протягом чергового етапу декларування. Пам'ятайте, черговий етап з декларування обмежений у часі та триватиме до 1 квітня 2019 року. Вчасно подана декларація із достовірно задекларованими відомостями - це Ваш авторитет і Ваш спокій.

__________________________________________________________________________________________________

Детальніше...

 

Постраждали від негоди?

negoda_postragdalu
 

Чи довго чекати відповіді, і як довго діє субсидія? Кому і як нараховується субсидія?

buklet_subsudiyaУВАГА! З 01 травня 2018 року змінився порядок призначення субсидій. Рішення про призначення субсидії, відмову або подання документів на розгляд комісії приймається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення протягом 10 календарних днів з дня подання заяви.

Читати повністю.

 

Міністерство юстиції: "Юстиція відкрита для людей", № 8, серпень 2018

maket_gazetu_8_2018_v6_1Макет газети "Юстиція відкрита для людей":

Статті:

- Президент України підписав другий пакет законів #чужихдітейнебуває.

- Державна виконавча служба: результати роботи у І півріччі 2018 року.

- Захищай свої права разом з Мін'юстом.

- Центр надання послуг у форматі "OPEN SPACE" поширюється Україною: на початок серпня їх відкрито вже 9.

- Бліц-інтерв'ю з Сергієм Петуховим.

- Право з дитиною за виїзд за кордон.

- 5 питань про оформлення субсидій.

- Безоплатна вторинна допомога надаватиметься одному клієнту не більше 6 разів.

 

ПОСИЛЕННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕСПЛАТУ АЛІМЕНТІВ

25.07.2018 року Президент України підписав Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання”.  Даний закон передбачає застосування з 29.08.2018 року цілої низки заходів впливу та обмежень щодо осіб, які недобросовісно сплачують аліменти.

Одним із найбільш ефективних важелів впливу на недобросовісних платників аліментів стало запровадження  додаткових штрафів на суму боргу по аліментах. Так за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 20 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за два роки, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 30 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

За наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три роки, виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі 50 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

У подальшому постанова про накладення штрафу у розмірі, визначеному абзацом першим цієї частини, виноситься виконавцем у разі збільшення розміру заборгованості боржника на суму, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік.

Суми штрафів, передбачених цією частиною, стягуються з боржника у порядку, передбаченому цим Законом, і перераховуються стягувачу.

Таким чином стягувачі, окрім права стягнути пеню за несвоєчасну сплату аліментів, додатково зможуть  стягнути без судової тяганини ще й штрафні санкції у вказаних вище розмірах.

Для отримання детальних консультацій  жителі Богуславського району можуть звертатися до Богуславського бюро правової допомоги, що знаходиться за адресою: вул.Острів,1 (приміщення Богуславського районного будинку культури) м.Богуслав.  Режим роботи: понеділок-четвер з 9-00 до 18-00, п’ятниця з 9-00 до 16-45.

І.І.Даниленко, начальник Богуславського бюро правової допомоги
 

Нарахування пені за несплату аліментів по-новому

Одним з головних обов'язків батьків є обов'язок по утриманню своїх неповнолітніх дітей. Батьки зобов'язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття, зазначається в ст. 180 СК України.                           
Обов'язок батьків по утриманню своїх неповнолітніх дітей виникає у них з часу народження дитини і триває до настання її повноліття. Закон покладає такий обов'язок на обох батьків. Коли діти проживають з матір'ю, позов про стягнення аліментів пред'являється до батька. На дітей, які виховуються батьком, аліменти стягуються з їх матері.  
У більшості випадків батьки здійснюють обов'язок по утриманню своїх неповнолітніх дітей добровільно, забезпечуючи їх всім необхідним для життя, навчання, повноцінного розвитку. Однак інколи батьки ухиляються від цього обов'язку та не надають коштів на утримання дітей добровільно, навіть коли аліменти стягнуті з них у судовому порядку.

В таких випадках, стягувачі аліментів мають право на стягнення пені з боржника,  яка є дієвим стимулом належного виконання обов’язку оскільки, за змістом статті 196 СК України, вона нараховується у розмірі одного відсотка суми несплачених аліментів за кожен день прострочення від дня прострочення сплати аліментів до дня їх повного погашення або до дня ухвалення судом рішення про стягнення пені, але не більше 100 відсотків заборгованості.

Незважаючи на зрозумілість і простоту викладення вказаної норми, довгий час судова практика в цій сфері була неоднозначною: суди то стягували астрономічно великі суми пені рахуючи період пені за весь час існування заборгованості, то до смішного маленькі — рахуючи лише кількість днів місяця в якому допущено заборгованість.

І от нещодавно  оприлюднено постанову яку прийняла Велика Палата Верховного Суду  по справі № 572/1762/15-ц щодо стягнення пені за несвоєчасну сплату аліментів. З постанови вбачається, зобов'язання зі сплати аліментів носить періодичний характер і повинне виконуватися щомісяця, тому при розгляді спорів про стягнення на підставі частини першої статті 196 СК України пені від суми несплачених аліментів суд повинен з'ясувати розмір несплачених аліментів за кожним із цих періодичних платежів, установити строк, до якого кожне із цих зобов'язань мало бути виконане, та з урахуванням установленого - обчислити розмір пені виходячи із суми несплачених аліментів за кожен місяць окремо від дня порушення платником аліментів свого обов'язку щодо їх сплати до дня ухвалення судом рішення про стягнення пені, підсумувавши розміри нарахованої пені за кожен із прострочених платежів та визначивши її загальну суму.

Для отримання детальних консультацій  жителі Богуславського району можуть звертатися до Богуславського бюро правової допомоги, що знаходиться за адресою: вул.Острів,1 (приміщення Богуславського районного будинку культури) м.Богуслав.  Режим роботи: понеділок-четвер з 9-00 до 18-00, п’ятниця з 9-00 до 16-45.

І.І.Даниленко, начальник Богуславського бюро правової допомоги

 

Міністерство юстиції: "Юстиція відкрита для людей", № 6, червень 2018

"Мін'юст запроваджує жорсткіші засоби стимулювання батьків до сплати аліментів"...
 

Міністерство юстиції: "Юстиція відкрита для людей", № 4, квітень 2018

"Уряд створив комісію #Маскишоустоп з представників бізнесу та правозахисників"
 

Конкурс з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 17.04.2018 № 1335/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги» Координаційний центр з надання правової допомоги повідомляє про проведення з 02 травня 2018 року по 21 червня 2018 року конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – конкурс). Деталі за посиланням:

http://www.legalaid.gov.ua/ua/holovna/186-kviten-2018/2238-oholosheno-konkurs-z-vidboru-advokativ-iaki-zaluchaiutsia-dlia-nadannia-bezoplatnoi-vtorynnoi-pravovoi-dopomohy-2

Детальніше...

 

Механізм призначення захисника у разі затримання

Zatr
 

"Юстиція відкрита для людей"

prezudent_gazeta_yustuciaПрезидент оголосив 2018 рік - роком реалізації правопросвітницького проекту "Я маю право!"

(макет газети "Юстиція відкрита для людей", № 1, грудень 2017 року)

 

Відповідальність за домашнє насильство

Верховна Рада прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами" і на даний час він очікує підпису Президента України.

Законом доповнюється Кримінальний кодекс новою статтею 126-1 "Домашнє насильство", яка передбачає, що домашнє насильство, тобто умисне систематичне вчинення фізичного, психологічного або економічного насильства щодо теперішнього чи колишнього подружжя або іншої особи, з якою винний перебуває (перебував) у сімейних або близьких до них відносинах, що не спричинило тяжких наслідків , караються громадськими роботами на строк від ста п'ятдесяти до двохсот сорока годин, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Особам, які вчинили домашнє насильство, поряд з призначенням покарання, не пов’язаного з позбавленням волі, або звільненням з підстав, передбачених цим Кодексом, від кримінальної відповідальності чи покарання, суд може застосувати до особи, яка вчинила домашнє насильство, один або декілька обмежувальних заходів, відповідно до якого (яких) на засудженого можуть бути покладені такі обов’язки:

Детальніше...

 

ЧИМ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ЗЕМЕЛЬНА ЧАСТКА (ПАЙ) ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ?

Часто на практиці, особливо при оформленні спадщини, у громадян виникають питання   в чому полягає різниця між земельною ділянкою та земельною часткою (паєм)?

Земельна ділянка – це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Також земельна ділянка має унікальний кадастровий номер.

На відміну від земельної ділянки межі земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) не визначені.

На земельну частку (пай) видається сертифікат, який є вважається правовстановлюючим документом при реалізації громадянином права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості). Сертифікат містить відомості про її вартість та розмір в умовних гектарах.

Право на земельну частку (пай) мають:

- колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку;

Детальніше...

 

УВАГА! КОНКУРС АДВОКАТІВ, які будуть включені до Реєстру адвокатів, які мають право надавати безоплатну правову допомогу

У ІV кварталі 2017 року Міністерство юстиції України оголошує конкурс адвокатів, які за результатами цього конкурсу будуть включені до Реєстру адвокатів, які мають право надавати безоплатну правову допомогу.
Звертаємо Вашу увагу, що процедура конкурсу спрощена. Просимо адвокатів, які бажають взяти участь у конкурсі виявити своє бажання до участі в конкурсі, за допомогою форми електронної реєстрації:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfk2hQK3YFvpPOFCutA3CEP95uHss3vYHu0aYSjuSStiULGnw/viewform
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 27 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (далі – Закон), конкурси з відбору адвокатів проводяться у відповідності до Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року №1362 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 року N 575).
Організацію та проведення конкурсу (відповідно до пункту 8 частини першої статті 28 Закону) покладено на головні управління юстиції в регіонах, які утворюють конкурсні комісії (у складі не менш як сім осіб), персональний склад яких формується з представників адвокатури, головного територіального управління юстиції, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також суддів, представників громадських об'єднань та юридичних вищих навчальних закладів (за їх згодою).
Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційних веб-сайтах Мін'юсту, Координаційного центру, відповідних головних територіальних управлінь юстиції, регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги не пізніше ніж за 30 днів до кінцевого строку реєстрації для участі у конкурсі.
У ІV кварталі 2017 року Міністерство юстиції України оголошує конкурс адвокатів, які за результатами цього конкурсу будуть включені до Реєстру адвокатів, які мають право надавати безоплатну правову допомогу.
Звертаємо Вашу увагу, що процедура конкурсу спрощена. Просимо адвокатів, які бажають взяти участь у конкурсі виявити своє бажання до участі в конкурсі, за допомогою форми електронної реєстрації:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfk2hQK3YFvpPOFCutA3CEP95uHss3vYHu0aYSjuSStiULGnw/viewform
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 27 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (далі – Закон), конкурси з відбору адвокатів проводяться у відповідності до Порядку і умов проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року №1362 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 року N 575).
Організацію та проведення конкурсу (відповідно до пункту 8 частини першої статті 28 Закону) покладено на головні управління юстиції в регіонах, які утворюють конкурсні комісії (у складі не менш як сім осіб), персональний склад яких формується з представників адвокатури, головного територіального управління юстиції, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також суддів, представників громадських об'єднань та юридичних вищих навчальних закладів (за їх згодою).
Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційних веб-сайтах Мін'юсту, Координаційного центру, відповідних головних територіальних управлінь юстиції, регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги не пізніше ніж за 30 днів до кінцевого строку реєстрації для участі у конкурсі.
 

БЕЗОПЛАТНА ПЕРЕДАЧА ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ГРОМАДЯНАМ

БЕЗОПЛАТНА ПЕРЕДАЧА ЗЕМЕЛЬНИХ          ДІЛЯНОК ГРОМАДЯНАМ
Кожен громадянин України може отримати та приватизувати шість земельних ділянок різного цільового призначення. Проте передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян провадиться у межах визначених норм і один раз по кожному виду використання.
Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:
для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство;
для ведення особистого селянського господарства - не більше               2,0 гектара;
для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;
для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;
для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;
для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.
Бажане місце розташування земельної ділянки не залежить від місця проживання громадянина.
Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю). Розмір земельної ділянки, що передається безоплатно громадянину у власність у зв'язку з набуттям ним права власності на жилий будинок, не може бути меншим, ніж максимальний розмір земельної ділянки відповідного цільового призначення, визначений для присадибної ділянки (крім випадків, якщо розмір земельної ділянки, на якій розташований будинок, є меншим).
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами відрізняється в залежності від того, чи перебуває земельна ділянка в користуванні громадянина на початок її приватизації.
Заява подається, якщо земельна ділянка перебуває у його користуванні громадянина, в інших випадках подається клопотання.
У клопотанні (заяві) зазначаються цільове призначення земельної ділянки, її орієнтовні розміри (в межах норм безоплатної приватизації) та місце розташування. До клопотання додаються технічні матеріали та документи, що підтверджують розмір земельної ділянки. Такими документами можуть бути, зокрема, документи, що посвідчують право користування земельною ділянкою, матеріали інвентаризації. До клопотання додаються:
графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (наприклад, викопіювання з кадастрової карти);
погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб);
документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені статтею 118 Земельного кодексу України. Проте з метою підтвердження особи заявника, а також наявності в нього певних пільг рекомендується також подати копію: документа, що посвідчує особу (наприклад, паспорта громадянина України);  довідки про присвоєння ідентифікаційного коду; документ що підтверджує право на пільги при отриманні земельних ділянок (наприклад, посвідчення учасника бойових дій).
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельної ділянки, яка перебуває у користуванні громадянина, приймається у місячний строк.
Клопотання також розглядається у місячний строк, у наслідок чого приймається рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про відмову у наданні такого дозволу (мотивовану).
Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у визначеному порядку.
buro_1Кожен громадянин України може отримати та приватизувати шість земельних ділянок різного цільового призначення. Проте передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян провадиться у межах визначених норм і один раз по кожному виду використання.
Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:
для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство;
для ведення особистого селянського господарства - не більше               2,0 гектара;
для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;
для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;
для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;
для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

Детальніше...

 

Одним з головних обов'язків батьків є обов'язок по утриманню своїх неповнолітніх дітей.

Батьки зобов'язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття, зазначається в ст. 180 СК України.                          
Обов'язок батьків по утриманню своїх неповнолітніх дітей виникає у них з часу народження дитини і триває до настання її повноліття. Закон покладає такий обов'язок на обох батьків. Коли діти проживають з матір'ю, позов про стягнення аліментів пред'являється до батька. На дітей, які виховуються батьком, аліменти стягуються з їх матері.


У більшості випадків батьки здійснюють обов'язок по утриманню своїх неповнолітніх дітей добровільно, забезпечуючи їх всім необхідним для життя, навчання, повноцінного розвитку. Однак інколи батьки ухиляються від цього обов'язку та не надають коштів на утримання дітей добровільно, навіть коли аліменти стягнуті з них у судовому порядку.

В таких випадках, стягувачі аліментів мають право на стягнення пені з боржника,  яка є дієвим стимулом належного виконання обов’язку оскільки, за змістом статті 196 СК України, вона нараховується на суму заборгованості за кожен місяць, в якому не проводилось стягнення аліментів.

Детальніше...

 

Щодо індексації орендної плати за землю

Одним з правом власників земельних ділянок (паїв) є їх здача в оренду та отримання відповідної орендної плати. Розмір орендної плати сторони встановлюють самостійно, але він на даний час не може бути меншим ніж 3% від розміру нормативної грошової оцінки.

Однак з часом, внаслідок інфляційних процесів, цінність орендної плати зменшується.  Для недопущення цього, періодично здійснюється індексація нормативної грошової оцінки землі, а орендарі зобов’язані  виплачувати орендну плату за землю (пай) з урахуванням вказаної індексації.

Якщо ж у договорі оренди землі сторони визначили, що орендар зобов'язаний самостійно щорічно індексувати розмір орендної плати відповідно до індексації нормативної грошової оцінки земель згідно з чинним законодавством, а він не виконав чи виконав неналежним чином цей обов'язок, що як наслідок спричинило виникнення заборгованості, то така заборгованість підлягає стягненню з орендаря у судовому порядку.

Детальніше...

 

Щодо правонаступництва у договорі оренди землі

До Богуславського бюро правової допомоги часто звертаються громадяни з питанням, чи припиняється договір оренди земельної ділянки внаслідок смерті орендодавця і як правильно оформити  відносини між спадкоємцями орендодавця та орендарем?

З цього приводу роз’яснюємо, що равонаступництво у разі зміни власника речі, переданої у найм, передбачено загальними положеннями про найм Цивільного кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 770 Цивільного кодексу України у разі зміни власника речі, переданої у найм, до нового власника переходять права та обов’язки наймодавця. Згідно ст. 1218 Цивільного кодексу України до складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті. Як слідує зі статті 1216 Цивільного кодексу України спадкуванням є перехід прав та обов’язків від фізичної особи, яка померла, до інших осіб.

Відповідно до ч.4 ст.32 Закону України «Про оренду землі», перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі.

Детальніше...

 
Більше статтей...

Важливі анонси

No events

Додаткові сервіси