Вхід на сайт



Новини

Оподаткування ПДФО доходу, отриманого від обміну ФО - резидентами об’єкта нерухомості

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що нормами Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначено, що дохід, отриманий платником податку на доходи фізичних осіб від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи об’єкт незавершеного будівництва таких об’єктів, земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину - (п. 172.1 ст. 172 ПКУ).

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, визначених у п. 172.1 ст. 172 ПКУ, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного у п. 172.1 ст. 172 ПКУ, підлягає оподаткуванню ПДФО за ставкою 5 % ( п.172.2 ст. 172 ПКУ).

Дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного будівництва оподатковується у порядку, визначеному ст. 172 ПКУ для об’єктів нерухомого майна.

Під продажем розуміється будь-який перехід права власності на об’єкти нерухомості, крім їх успадкування та дарування.

При цьому дохід від продажу об’єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об’єкта, розрахованої модулем електронного визначення оціночної вартості Єдиної бази даних звітів про оцінку (далі - Єдина база), або не нижче ринкової вартості такого об’єкта, визначеної суб’єктом оціночної діяльності (оцінювачем) відповідно до законодавства та зазначеної у звіті про оцінку, зареєстрованому в Єдиній базі.

У разі обміну об’єкта нерухомості на інший (інші) об’єкти нерухомості дохід платника податку у вигляді отриманої ним грошової компенсації від відчуження об’єкта нерухомості, визначеного:

а) абзацом першим п. 172.1 ст. 172 ПКУ, - не оподатковується;

б) пунктом 172.2 ст. 172 ПКУ, - оподатковується за ставкою 5 %

Тобто, отриманий від обміну об’єктів нерухомості між фізичними особами - резидентами дохід (у вигляді вартості об’єкту нерухомості та грошової компенсації) у разі не дотримання вимог п. 172.1 ст. 172 ПКУ оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 %.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast.

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

ГУ ДПС у Київській області

Документи для отримання ліцензії на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що ліцензії, зокрема, на виробництво рідин, що використовуються в електронних сигаретах видаються, призупиняються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.

Для отримання таких ліцензій суб’єкт господарювання подає до ДПС заяву, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У такій заяві зазначаються:

- юридичними особами: найменування суб’єкта господарювання, код ЄДРПОУ;

- фізичними особами-підприємцями: прізвище, ім’я, по батькові, номер облікової картки платника податків (серія та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);

- адреса місця виробництва рідини, що використовується в електронних сигаретах.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast.

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

ГУ ДПС у Київській області

В Ірпіні відбувся семінар для ФОПів-спрощенців щодо новацій у податковому законодавстві

Цього тижня для ФОПів-платників єдиного податку податківці Київщини провели загальний семінар з новацій у податковому законодавстві. Участь у заході взяв заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Михайло Огерук, заступник начальника управління-начальник адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Анна Топка, а також відповідні фахівці служби.

Говорили про нюанси застосування реєстраторів розрахункових операцій ФОПами з січня 2021 року, а також алгоритм встановлення та використання ПРРО. Крім цього, розповіли платникам і про основні види доходів, які підлягають обов’язковому декларуванню та способи подання декларації про майновий стан і доходи. Окремо податківці обговорили з суб’єктами господарювання питання задекларованої праці, а також відповідальність працедавців за використання праці неоформлених офіційно осіб.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast.

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

ГУ ДПС у Київській області

Щодо відповідальності за декларування недостовірної інформації

Законом України від 04 грудня 2020 року № 1074-IX, який набрав чинності 30 грудня 2020 року доповнено Кримінальний кодекс України статтями 3662 та 3663, якими встановлюється відповідальність за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Так, згідно зі статтею 3662 Кодексу умисне внесення суб'єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 500 до 4000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, -  карається штрафом від двох тисяч п'ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п'ятдесяти до двохсот сорока годин, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Умисне внесення суб'єктом декларування завідомо недостовірних відомостей до декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 4000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, - карається штрафом від трьох тисяч до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п'ятдесяти до двохсот сорока годин, або обмеженням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Відповідно до статті 3663 Кодексу Умисне неподання суб'єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», - карається штрафом від двох тисяч п'ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п'ятдесяти до двохсот сорока годин, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

ГУ ДПС у Київській області

Умови визнання активу основними засобами

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до визначення поняття основні засоби, наведеного у п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, в податковому обліку основні засоби - це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 20000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

ГУ ДПС у Київській області

ФОП на загальній системі оподаткування зобовязані вести Книгу обліку доходів і витрат встановленої форми

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що згідно з абз.1 п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) фізичні особи - підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абз.2 п. 177.10 ст. 177 ПКУ).

Форма Книги обліку доходів і витрат та Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

ГУ ДПС у Київській області

Оновлено форми акцизних накладних та порядок їх заповнення

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що  27 січня 2021 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового» (далі - Наказ № 729).

Наказом №729 затверджено нові форми таких документів:

-заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів;

-акцизної накладної форми «П» та розрахунку коригування до неї;

-акцизної накладної форми «С» та розрахунку коригування до неї;

-заявки на поповнення (коригування) залишку пального;

-заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового.

Також наказом №729 затверджено новий Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, та визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262.

ГУ ДПС у Київській області

З 01 січня 2021 розширено коло платників, які звільняються від сплати

за себе єдиного внеску

Головне управління ДПС у Київській області  повідомляє, що з 01 січня 2021 року набрали чинності норми Закону України від 13 травня 2020 №592 «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року №2464 .

Внесеними змінами розширено коло платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, які звільняються від сплати за себе єдиного внеску та  види пенсійного забезпечення, які дають право не сплачувати такий внесок.

Так, звільняються  від сплати за себе єдиного внеску ФОП та особи, які проводять незалежну професійну діяльність, якщо вони отримують пенсію за віком, або за  вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Особи, які проводять незалежну професійну діяльність, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за умови взяття їх на облік фізичних осіб - підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно як ФОП, так і особою, яка  провадить незалежну професійну діяльність.

Особи, які проводять незалежну професійну діяльність та ФОП, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску - (част.6 ст.4 Закону №2464).

Змінами, внесеними до п.2 част.1 ст.7 Закону №2464  встановлено, що ФОП (крім тих, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), особами, які провадять незалежну професійну діяльність та членами фермерського господарства єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

У разі неотримання такими платниками  доходу  (прибутку) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом №2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Таким чином, для ФОП (крім тих, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства з 01 січня 2021 скасовано обов’язок сплачувати мінімальний  розмір єдиного  соціального внеску за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку), але передбачено право  таких платників у разі неотримання доходу (прибутку) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом №2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою  за розмір  мінімального страхового внеску.

Отже, з 01 січня 2021 року  самостійне визначення бази нарахування ЄВ  у разі неотримання доходу  (прибутку) у звітному періоді є правом, а не обов’язком  для таких платників.

Якими документами доводити факт сплати роботодавцем ЄСВ за відповідні місяці.

Відповідно до статті 20 Закону № 2464 податковим органам з метою перевірки правильності нарахування, обчислення, повноти своєчасності сплати єдиного внеску надається доступ до персоніфікованих відомостей про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески. Таким чином, ФОП або особи, які провадять незалежну професійну діяльність не повинні повідомляти про факт сплати за них ЄСВ роботодавцем.

Заповнення звітності ФОПа місяці, за які ЄСВ за себе не сплачений, бо сплачений роботодавцем за основним місцем роботи.

Відповідно до п.4 част.2 ст.6 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов’язані подавати звітність про нарахування ЄСВ в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника ЄСВ у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України. Враховуючи зазначене та норми част.6 ст.4 Закону № 2464, такі платники у паперовому варіанті звітності проставляють прочерки за місяці, за які роботодавцем сплачено ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску (в електронному варіанті звітності поля залишаються не заповненими).

Механізми звірки інформації по сплаті ЄСВ ФОПом і роботодавцем у разі виникнення непорозумінь щодо сплати ЄСВ за певні місяці.

З 01.01.2021 такий механізм визначено статтею 20 Закону № 2464. Об’єм інформації, терміни та порядок її отримання затверджується окремими протоколами на підставі порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

ГУ ДПС у Київській області

 

Від плати за землю до місцевих бюджетів у 2020 році надійшло майже 1,5 млрд грн

У 2020 році землевласники та користувачі земельних ресурсів сплатили до бюджетів територіальних громад майже півтора мільярди гривень. Про це повідомила начальник податкової служби Київщини Олена Виноградова. За наданою інформацією показник зріс на 2% або 30 мільйонів гривень порівняно з надходженнями 2019 року.

Із загальної суми 1,2 млрд грн забезпечили юридичні особи, збільшивши відрахування на 1% або 13,3 млн грн. Решту – 241 млн грн – до місцевих скарбниць спрямували фізичні особи. Це на 7% або 16,6 млн грн більше, аніж було сплачено у 2019 році.

Найбільші суми до бюджетів ОТГ надійшли від платників, зареєстрованих у Бориспільському районі – 253 млн грн, Білоцерківському – 223 млн грн та Києво-Святошинському – 207 млн грн.

Нагадуємо, що у разі переходу до фізичної особи (громадянина) права власності на земельну ділянку та відсутності у базах даних інформаційних систем ДПС відомостей про дану земельну ділянку, така фізична особа має право подати до органу ДПС за місцем знаходження земельної ділянки правовстановлюючі документи на земельну ділянку. На підставі наданих документів органом ДПС буде здійснено нарахування сум земельного податку. Інших випадків в частині обов’язку подання фізичною особою (громадянином) документів щодо прав власності на земельну ділянку, а також витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки нормами ПКУ не визначено.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Закон України №1072:

Списання штрафних санкцій та пені, що нараховані на суму податкового боргу, який виник станом на 01.11.2020

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що 10 грудня 2020 набув чинності Закон України від 04.12.2020  № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої распіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2» (далі - Закон № 1072), яким врегульовано питання списання податкового боргу платників податків.

Якщо сума податкового боргу (без штрафних санкцій та пені, крім несплачених відсотків за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 01 листопада 2020 року, буде погашена  платниками податків у повному обсязі грошовими коштами протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом №1072 (з грудня 2020 до червня 2021) та за умови сплати поточних податкових зобов’язань  із загальнодержавних та  місцевих податків у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, будуть списані у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків.

Зазначені положення не застосовуються щодо:

- великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним п.п. 14.1.24 п. 14.1 ст. 14 ПКУ;

- осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства від 18.10.2018  № 2597-VIII;

- осіб, щодо яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу;

- банків, на які поширюються норми Закону України від 23.02. 2012  «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»;

-  осіб, які мають податковий борг з митних платежів;

- осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пені.

Штрафні санкції і пеня, що підлягають застосуванню та нарахуванню у зв’язку зі сплатою такого податкового боргу, не підлягають застосуванню та нарахуванню, а нараховані підлягають коригуванню до нульових показників.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Право на податкову соціальну пільгу за умови неповного робочого дня

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 01 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень - п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України.

Розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить у 2021 році - 3180 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 2270 грн. х 1,4),

у 2020 році - 2940 грн. (2102 грн. х 1,4),

у 2019 році - 2690 грн. (1921 грн. х 1,4).

Отже, фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру, встановленого  для отримання податкової соціальної пільги.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Коли фізична особа звільняється від обов’язкового подання податкової декларації про майновий стан і доходи?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) у таких випадках:

незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

в інших випадках, визначених розд. IV ПКУ.

Обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним і Декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

-від податкових агентів, які згідно з розд. IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

-виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розд. IV ПКУ;

-від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до розд. IV ПКУ не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до розд. IV ПКУ;

-у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до розд. IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

 

Спільна нарада з представниками ГУ ПФУ у Київській області

21 січня у Головному управлінні ДПС у Київській області відбулась спільна нарада з керівним складом Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області.

Участь у заході взяли заступник начальника податкової служби Київщини Михайло Огерук, заступник начальника управління-начальник відділу податків і зборів з фізичних осіб Анна Топка, в.о. начальника управління по роботі з податковим боргом Ніна Давидова та відповідні фахівці служби. Головне управління Пенсійного фонду у Київській області представила заступник начальника фінансово-економічного управління-начальник відділу забезпечення наповнення бюджету Світлана Вітер.

Під час зустрічі говорили, зокрема, про погашення недоїмки з єдиного внеску, опрацювання плану спільних заходів, а також негативні наслідки несплати роботодавцями  єдиного внеску за найманих працівників. «У такому випадку  виникають певні проблеми з нарахуванням та виплатою пенсії», - коментує Михайло Огерук. «Пояснення доволі просте: ті періоди, про які у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні дані, не враховуються до страхового стажу, який втрачають. А саме це потрібно для майбутнього призначення пенсії».

Своєчасна сплата єдиного внеску забезпечує  громадянам право на соціальний захист, а у випадку відсутності сплати внесків особа втрачає право на отримання компенсацій втраченого заробітку у зв’язку з настанням страхового випадку: безробіття, тимчасової втрати працездатності, інших виплат з державних соціальних фондів.

ГУ ДПС у Київській області

Коли дохід ФО від продажу інвестиційного активу не оподатковується ПДФО та не включається до річної декларації про майновий стан і доходи?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платник податку на доходи фізичних осіб обов’язково декларує результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом звітного (податкового) року  на території України та за її межами, за винятком випадків, визначених в п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Так, відповідно до п.п. 170.2.8  п. 170.2 ст. 170 ПКУ не підлягає оподаткуванню та не включається до загального річного оподатковуваного доходу:
а) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує суму, визначену в абз.1 п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ: у 2019 році - 2690 грн., у 2020 році - 2940 грн., у 2021 році - 3180 гривень;

б) дохід, отриманий платником податку від продажу інвестиційних активів у випадку, визначеному п.п. 165.1.40 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації) та 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов’язаннями Національного банку України та з державними цінними паперами, емітованими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику та/або реалізує державну бюджетну політику у сфері управління державним боргом та гарантованим державою боргом, з урахуванням курсових різниць).

Отже, у випадках, визначених у підпунктах «а» і «б» п.п. 170.2.8 п. 170.2 ст. 170 ПКУ, платник податку не включає до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суму доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів.

ГУ ДПС у Київській області

З 01 січня 2021 діють нові розміри штрафних санкцій за порушення законодавства про працю

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідальність за порушення законодавства про працю встановлена Кодексом законів про працю України (далі - КЗПП).

Законом України «Про Державний бюджет на 2021 рік» встановлено  з 01 січня 2021 року розмір мінімальної заробітної плати 6000,0грн., а з 01 грудня 2021 року - 6500,0грн.

Збільшення розміру мінімальної заробітної плати  вплинуло на збільшення розмірів штрафних санкцій, передбачених ст. 265 КЗПП за порушення законодавства про працю.

Так, юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

- фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків - у 10-тикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення - з 01 січня 2021 це 60000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 65000,0грн. До роботодавців - платників єдиного податку І-ІІІ груп, застосовується попередження;

-повторне порушення протягом двох років з дня виявлення порушення - у 30-тикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення-  з 01 січня 2021 це 180000,0грн., а з 01 грудня 2021 -195000,0грн.  ;

-порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення - з 01 січня 2021 це 18000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 19500,0грн.;

-недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці  (неоплата роботи у нічний час,  у вихідні або святкові дні, понадурочної роботи - у 2-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення - з 01 січня 2021 це 12000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 13000,0грн.;

-недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України "Про військовий обов’язок і військову службу", "Про альтернативну (невійськову) службу", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", - у 4-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення- з 01 січня 2021 це 24000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 26000,0грн., а до юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку І - ІІІ груп, застосовується попередження;

-недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні - у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення- з 01 січня 2021 це 18000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 19500,0грн.;

- недопущення роботодавцем фахівців Держпраці до перевірки з питань фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві та виплати зарплати без нарахування та сплати ЄСВ та податків, розмір штрафів становить  16-тикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення - з 01 січня 2021 це 96000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 104000,0грн.;

-порушення інших вимог законодавства про працю, крім передбачених абзацами 2-8 частини 2 статті 265 КЗПП, - у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення - з 01 січня 2021 це 6000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 6500,0грн. , а за повторне порушення протягом року - у 2-кратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення - з 01 січня 2021 це 12000,0грн., а з 01 грудня 2021 - 13000,0грн.

У разі сплати юро собою або ФОПом - роботодавцями 50% розміру штрафу протягом 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу за порушення вимог законодавства про працю, передбаченого цією ст.265 КЗПП, така постанова вважається виконаною.

У разі виконання припису Держпраці та  усунення виявлених порушень, передбачених абзацами 4 - 6, 9 част.2 ст.265 КЗПП, у визначені приписом строки, заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються.

Заходи щодо притягнення до відповідальності за вчинення порушення, передбаченого іншими  нормативними актами, застосовуються одночасно із винесенням припису незалежно від факту усунення виявлених при проведенні перевірки порушень.

ГУ ДПС у Київській області

Фізичні особи, які отримали іноземні доходи, підтверджують довідкою сплачені за межами України податки та збори

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що згідно з нормами Податкового кодексу України (далі - ПКУ), у разі, якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача доходу.

Платник податку -  отримувач іноземних доходів зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі - податкова декларація), та оподаткувати іноземні доходи  за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %), крім доходів, визначених п.п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, що оподатковуються за ставкою, визначеною п.п. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 ПКУ (9 %), крім прибутку від операцій з інвестиційними активами, що оподатковується в порядку, визначеному п. 170.2 ст. 170 ПКУ, та  прибутку контрольованих іноземних компаній, що оподатковується в порядку, визначеному п. 170.13 ст. 170 ПКУ (п. 170.13 ст. 170 ПКУ набирає чинності з 01.01.2022).

Якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку на доходи фізичних осіб може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у податковій декларації (п.п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 ПКУ).

Згідно з п. 13.3 ст. 13 ПКУ доходи, отримані фізичною особою - резидентом з джерел походження за межами України, включаються до складу загального річного оподаткованого доходу, крім доходів, що не підлягають оподаткуванню в Україні відповідно до положень ПКУ чи міжнародного договору, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України.

Суми податків та зборів, сплачені за межами України, зараховуються під час розрахунку податків та зборів в Україні за правилами, встановленими ПКУ (п.13.4 ст.13 ПКУ).

Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачене чинними міжнародними договорами України (п.13.5 ст.13 ПКУ).

Отже, фізична особа - резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачене чинними міжнародними договорами України.

ГУ ДПС у Київській області

 

Заповнення Звіту із єдиного внеску (Форма № Д5 (річна)) за 2020 рік платниками, які тимчасово звільнялись від його сплати у зв’язку з протиепідемічними заходами

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законами України від 17.03.2020 № 533-ІX та від 04.12.2020 №1072-IX  внесено зміни до Закону України № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон №2464) та тимчасово звільнено від нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за себе визначене цими Законами коло платників.

Повідомляємо, що платники, звільнені від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску відповідно до Законів України №533-ІX та № 1072-IX у Звіті про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (Форма № Д5 (річна)) (далі - Звіт), за звітний 2020 рік графи 3 та 4 таблиці 1 заповнюють таким чином:

- у графі 3 «Сума чистого доходу в податковій декларації/ Самостійно визначена сума доходу/Частка розподіленого доходу» зазначають:

ФОП на загальній системі оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, - в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного чистого доходу (прибутку), задекларованого у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску,

ФОП на спрощеній системі оподаткування, - в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначають самостійно визначену суму доходу, яка не може бути меншою за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць,

члени фермерського господарства - в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначають середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного розподіленого доходу, отриманого такими платниками від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску;

-  у графі 4 «Сума доходу, на яку нараховується єдиний внесок, з урахуванням максимальної величини»:

проставляються прочерки в розрізі місяців звітного року, а саме:

у березні, квітні, травні - ФОП, в тому числі, тими, які обрали спрощену cистему оподаткування, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, та членами фермерського господарства,

у грудні - ФОП спрощеної системи оподаткування, які належать до І групи платників єдиного податку, та ФОП на загальній системі оподаткування, на яких поширюється дія Закону України від 04.12.2020 №1071-IX;

- показники інших календарних місяців звітного року, протягом яких такі платники перебували на обліку як платники єдиного внеску, заповнюються на загальних підставах, визначених ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Оподаткування путівок, які надаються платником податку на прибуток підприємств безоплатно працівнику та/або членам його сім’ї першого ступеня споріднення

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи  з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);  іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Доходи, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО визначені у п. 164.2 ст. 164 ПКУ, а доходи, визначені ст. 163 ПКУ, є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).

Статтею 165 ПКУ визначені доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

До таких доходів відноситься, зокрема, вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію осіб з інвалідністю, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем - платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня податкового (звітного) року (абз.2  п.п. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт (п. 164.5 ст. 164 ПКУ).

Приведена норма п.п. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 ПКУ надає право роботодавцю не оподатковувати вартість путівки, наданої безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки), якщо її вартість (розмір знижки) не перевищує у 2021 році, як для свого працівника, так і для членів його сім’ї (дружина та дитина) розмір 90000 грн., тобто 30000 грн. на особу, при дотриманні умов, що визначені у п.п. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, зокрема, один раз на календарний рік.

Доходи, які згідно з розд. IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню або оподатковуються за нульовою ставкою) звільняються від оподаткування військовим збором (п.п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).

Нагадуємо, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Ознайомитись з Реєстром неприбуткових установ та організацій можна у Електронному кабінеті на вебпорталі ДПС

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року № 440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» (далі - Порядок).

З метою забезпечення органів державної влади та місцевого самоврядування, а також юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться у Реєстрі неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр), на офіційному вебпорталі ДПС забезпечено відкритий доступ до таких відомостей.

З Реєстром можна ознайомитись у відкритій та приватній частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua).

Звертаємо увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Щоб перевірити відомості щодо включення до Реєстру потрібно здійснити пошук за кодом ЄДРПОУ або найменуванням неприбуткової організації.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

 

Власники елітних автомобілів сплатили 12,3 млн грн транспортного податку

У 2020 році власники елітних автомобілів сплатили до місцевих бюджетів  12,3 млн гривень. З цієї суми 6,5 млн грн забезпечили юридичні особи, решту – 5,8 – фізичні особи.

Найбільші суми до скарбниць територіальних громад надійшли від платників Києво-Святошинського району – 4 мільйони гривень, Обухівського та Білоцерківського – по 1,7 млн грн відповідно.

Кому потрібно сплачувати податок?

Якщо з року випуску легкового автомобіля минуло не більше 5-ти років (включно) та його вартість перевищує 375 мінімальних зарплат встановлених законом на 01 січня звітного року: у 2021 р. 2250000,0грн., то ви маєте сплатити податок. Ставка податку - 25 000 грн за кожен легковий автомобіль.

Сплачується податок за місцем реєстрації платника податку, вказаною в реєстраційних документах на автомобіль,  та зараховується до місцевих бюджетів.

У 2021 році транспортний податок сплачується за 2021 рік.

Як отримати податкове повідомлення?

Податкова служба надсилає повідомлення до 1 липня поточного року, а сплатити податок треба протягом 60 днів з дня отримання повідомлення.

Якщо ви не отримали повідомлення:

У такому випадку платнику необхідно звернутись до  контролюючого органу за  своєю податковою адресою для проведення звірки даних.

Якщо придбали машину протягом року

У такому випадку податок сплачується з того місяця, коли ви придбали автомобіль. А податкове повідомлення-рішення надсилається платнику після отримання інформації про перехід права власності. (Інформація у податкових органах оновлюється приблизно один раз на квартал).

У разі спливу п‘ятирічного віку легкового автомобіля протягом поточного року, податок сплачується з 1 січня до місяця, наступного за тим, в якому вік автомобіля досяг п’яти років. (Тобто, якщо п’ятирічний вік легкового автомобіля закінчується у липні, то податок сплачується до 01 серпня звітного року.)

Якщо вашу машину угнали

Транспортний податок за такий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому це відбулось: якщо машину угнали у липні, то податок не сплачується з серпня. Такий факт має бути підтверджений відповідними документами, зокрема правоохоронними органами.

У разі повернення легкового автомобіля, платнику податків необхідно протягом 10 днів надати до податкової постанову або рішення слідчого, прокурора або рішення суду.

Податковим кодексом України не передбачено пільг для сплати транспортного податку.

ГУ ДПС у Київській області

Звітність ФОПів про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄВ (Форма №Д5) у разі припинення підприємницької діяльності

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Згідно з п. 2 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 із змінами і доповненнями (далі - Порядок № 435), фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до контролюючих органів Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі - Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, такі особи зобов’язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 9 розд. ІІІ Порядку № 435).

Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали  спрощену систему оподаткування, формують та подають до контролюючого органу протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності або з дня подання заяви до контролюючого органу про зняття з обліку платника єдиного внеску.

Останнім періодом для обчислення та сплати єдиного внеску буде:

- для фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування - період з дня закінчення попереднього звітного періоду до місяця, в якому здійснено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності включно;

- для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, - період з дня закінчення попереднього звітного періоду до місяця, в якому здійснено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності/або здійснено перехід на сплату інших податків і зборів включно.

Єдиний внесок сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання звітності, що містить інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску за останній звітний період.

ГУ ДПС у Київській області

До уваги власників землі та землекористувачів:

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2020 рік становить 1,0

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що на виконання  п. 289.2 та 289.3 ст.289 Податкового кодексу України, Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру надано інформацію  про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2020 рік.

Звертаємо увагу, що нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування земельним податком та застосовується для розрахунку річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також є базою оподаткування для платників єдиного податку ІУ групи.

Відповідно до п. 9 підрозд.6 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу індекс споживчих цін за 2017-2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2020 рік становить 1,0.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять:

1996 рік -1,703; 1997-й - 1,059; 1998-й -1,006;1999-й -1,127; 2000-й -1,182;2001-й -1,02; 2005-й -1,035; 2007-й -1,028; 2008-й -1,152; 2009-й - 1,059; 2010-й -1,0; 2011-й - 1,0; 2012-й - 1,0; 2013-й -1,0; 2014-й -1,249; 2015 рік -1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 -для сільськогосподарських угідь (рілля,

перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження);

2016 рік - для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) -1,0;для земель несільськогосподарського призначення -1,06;

2017 рік -1,0, 2018-й -1,0 та 2019 рік -1,0.

Нормативна грошова оцінка земель за 2002рік, 2003-й, 2004-й та 2006 рік не індексувалася.

ГУ ДПС у Київській області

Способи та терміни подання громадянами декларації про майновий стан та доходи

Головне управління ДПС у Київській області нагадує,  що з  01 січня 2021 року  триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом  2020 року.

Інформуємо, що податкову декларацію про майновий стан та доходи громадяни можуть подати за власним вибором у один із таких способів:

- особисто, або уповноваженою особою;

- надіслати поштовим відправленням з повідомленням про вручення та з описом вкладення в конверт (таке відправлення платник має  здійснити не пізніше  аніж за 5-ть днів до закінчення граничного строку подання декларації);

- в електронній формі засобами електронного зв’язку (не пізніше останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання декларації).

Звертаємо увагу, що граничний термін подання декларації за звітний 2020 рік - 30.04.2021 року, а у разі декларування права на податкову знижку декларація подається по 31.12.2021 року (включно).

ГУ ДПС у Київській області

 
Більше статтей...

Важливі анонси

No events

Додаткові сервіси