Вхід на сайт



Богуславське відділення Білоцерківської ОДПІ

Мешканцям Київщини повернуто 23,3 млн грн податкової знижки, - Олександр Загорський

Цьогоріч 10 688 мешканців Київщини скористалися правом на податкову знижку, подавши відповідні декларації про майновий стан та доходи, які отримали у 2019 році. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський. «У поточному році кількість платників, які бажають повернути частину витрачених коштів, зросла на 1 345 осіб, порівняно з аналогічним періодом 2019 року. У поданих з початку року деклараціях жителі області вказали до повернення суму у 23,3 мільйона гривень, з яких вже перераховано на їхні рахунки 19,2 мільйона гривень», - зазначив очільник податкової служби Київщини.

ДПС у Київській області нагадує платникам податків, які протягом 2019 року здійснили витрати, які надають  право на податкову знижку (перелік таких витрат наведено у п.166.3 ст.166 ПКУ), що  підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються ними у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами: квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу(виконання, надання). Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі, якщо відповідні документи підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області


Рієлтери зобов’язані надсилати інформацію про укладені договори оренди нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості - рієлтери, зобов’язані надсилати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації у строки, передбачені для подання податкового розрахунку.

Обов’язок надання рієлтерами зазначеної інформації встановлено підпунктом 170.1.6 пункту 170.1 статті 170 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Форму «Інформації суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди)» (далі – Інформація), що подається зазначеними суб’єктами господарювання до контролюючих органів за місцем своєї реєстрації.   Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).

За порушення рієлтером порядку та/або строків подання зазначеної інформації ПКУ передбачено відповідальність у вигляді штрафних санкцій. Так, згідно з п.119 прим. 1.2 ст. 119 прим.1 ПКУ порушення суб’єктом господарювання, який провадить посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтером), порядку та/або строків подання інформації про укладені за його посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 680 грн. за кожне таке порушення.

Дії, передбачені п. 119 прим. 1.2 ст. 119 прим.1 ПКУ, вчинені суб’єктом, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1360 грн. за кожне таке порушення -п. 119 прим. 1.3 ст. 119 прим.1 ПКУ.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області


Програмний реєстратор розрахункових операцій

та розрахунковий документ

Головне управління ДПС у Київській області  нагадує, що Законом України від 20.09.2019 року №128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі - Закон №128) викладено у новій редакції терміни:

розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну;

реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для подальшого переказу.

програмний реєстратор розрахункових операцій - програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу. Контролюючий орган забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання;

Нагадуємо, що Закон №128 набрав чинності 01 серпня 2020 року

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області


Заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені можна подати в електронній формі

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику, зокрема, відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), крім випадків наявності у платника податкового боргу. За наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на поточний рахунок платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу.

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про  повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються на підставі поданої платником  податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені - п. 43.3 ст. 43 ПКУ).

Отже, для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) платник має подати протягом 1095 днів від дня їх виникнення до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми заяву у довільній формі з зазначенням напряму перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Звертаємо увагу, що платники податків мають можливість подати заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету за ідентифікатором форми J/F 1302001 або у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Також заява може бути подана платником податків до територіального органу ДПС засобами програмного забезпечення ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності».

Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету (абз 5. п. 2 розд. ІІ Порядку).

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує:

Олександр Загорський: «Наразі 152 697 суб’єктів господарювання подають звітність онлайн»

Наразі 152 697 суб’єктів господарювання подають звітність онлайн. Про це повідомив очільник ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський. Зокрема, він зазначив, що кількість платників, які віддали перевагу електронним сервісам ДПС, зросла на 13884 платника, порівняно з січнем-жовтнем минулого року і становить 84,8% від загальної кількості платників податків Київщини.

Переважна більшість електронної звітності подана юридичними особами – 93,6% або 72536 підприємств, а питома вага фізичних осіб-підприємців становить 73,1% або 74980 платників.

На сьогодні  платники Київщини подали в електронному вигляді 99,8 % декларацій з податку на додану вартість; 87,4% - звітності з акцизного податку; 82,2% - звітності з податку на прибуток підприємств та 68,7% - декларацій платника єдиного податку.

В розрізі територіальних органів найбільший відсоток платників, які обрали подання звітності онлайн у Миронівській ДПІ (92%), Сквирській ДПІ (90,5%), Києво-Святошинській та Броварській ДПІ – 90,2%.

Нагадуємо платникам, що спілкування з податковою службою в електронному вигляді – набагато зручніше та швидше. Особливо важливо це саме зараз – у період карантину та обмежувальних заходів із запобігання поширенню коронавірусу територією України.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

З 01 січня 2021 року запроваджуються нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 29.10.2020 року №1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі - Постанова №1037) затверджено:

-  нові зразки марок акцизного податку  для тютюнових виробів

- зразки марок акцизного податку для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва.

Встановлено, що нові зразки марок акцизного податку для тютюнових виробів та зразки марок акцизного податку для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва запроваджуються з 01 січня 2021року.

Крім того, Постановою №1037 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року №1251, якою затверджено Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Зокрема, у новій редакції викладено абз.2 пункту 5 названого Положення:

«Марка для алкогольних напоїв, крім виноробної продукції (лікеро-горілчана продукція), вітчизняного виробництва виготовляється у зеленій кольоровій гамі, для алкогольних напоїв, які є виноробною продукцією, вітчизняного виробництва - червоній, для алкогольних напоїв, крім виноробної продукції (лікеро-горілчана продукція), імпортного виробництва - фіолетовій, для алкогольних напоїв, які є виноробною продукцією, імпортного виробництва - оранжевій, для тютюнових виробів вітчизняного виробництва з фільтром та без фільтра (сигарети, цигарки) - зеленій, для тютюнових виробів вітчизняного виробництва (сигарили) - смарагдово-зеленій, для тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням вітчизняного виробництва - бузковій, для інших тютюнових виробів вітчизняного виробництва - помаранчевій, для тютюнових виробів імпортного виробництва з фільтром та без фільтра (сигарети, цигарки) - синій, для тютюнових виробів імпортного виробництва (сигарили) - рожево-смарагдовій, для інших тютюнових виробів імпортного виробництва - бордовій, для тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням імпортного виробництва - зелено-помаранчевій, для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного виробництва - вохристо-зеленій, для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, імпортного виробництва - рожево-синій кольоровій гамі».

Постанову №1037 опубліковано в «Урядовому кур’єрі» 03.11.2020 року №213.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Коли громадянин має подати до органу ДПС правовстановлюючі документи на земельну ділянку

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що власники земельних ділянок/земельних часток (паїв), та постійні землекористувачі справляють плату за землю, яка є обов’язковим платежем, який входить до складу податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Земельний податок – обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, підставою для нарахування якого є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем Державної податкової служби, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 01 травня - п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України.

Фізичним особам нарахування сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за встановленою формою.

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності. У такому випадку податковий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувається після 01 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Отже, у разі переходу до фізичної особи (громадянина) права власності на земельну ділянку та відсутності у базах даних інформаційних систем ДПС відомостей про дану земельну ділянку, така фізична особа має право подати до органу ДПС за місцем знаходження земельної ділянки правовстановлюючі документи на земельну ділянку на підставі яких органом ДПС буде здійснено нарахування сум земельного податку. Інших випадків в частині обов’язку подання фізичною особою (громадянином) документів щодо прав власності на земельну ділянку а також витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки нормами ПКУ не визначено.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

На Київщині податківці демонтували незаконну АЗС

Працівники управління аудиту податкової служби Київщини  спільно з оперативним управлінням податкової міліції пристоличного регіону припинили діяльність незаконної автозаправки. Пальним, зокрема, скрапленим газом невідомого походження, ділки торгували уроздріб без будь-яких дозвільних документів та видачі клієнтам відповідних розрахункових документів. У ході перевірки податківці встановили, що господарську діяльність «підприємці» вели без державної реєстрації та документації, передбаченої чинним законодавством. Відносно власника складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 164 КУпАП, а саму автозаправку демонтовано. Крім цього, вилучено 5 кубометрів газу на суму 58 450 гривень, а також обладнання на суму 455 550 гривень. Загальна сума вилучених матеріально-технічних цінностей складає  514 тисяч гривень.

Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Київській області у мережі Facebook за посиланням www.facebook.com/tax.kyiv.oblast

Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує:

Надіслати Повідомлення про прийняття працівника на роботу можна через Електронний кабінет

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України -  ст.24 Кодексу законів про працю України.

При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015  № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 413),встановлено, що  повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення) подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою, встановленою додатком до Порядку №413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Для подання  Повідомлення в електронному вигляді   здійснюється  вхід до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).

Режим «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, в тому числі Повідомлення, підписання і подання такої звітності до контролюючих органів.

Для формування Повідомлення в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: рік, період, щодо якого здійснюється звітування, за допомогою кнопки «Створити» обирає тип форми «J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Із запропонованого переліку форм обирає форму «J(F)3001001» Повідомлення про прийняття працівника на роботу», зазначає відповідний територіальний орган ДПС (регіон, район) в полі «Код ДПІ» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації) та натискає кнопку «Створити».

Режим «Перегляд звітності» надає користувачу Електронного кабінету можливість перегляду поданої звітності.

Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу Електронного кабінету.

Додатково повідомляємо, що для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом, відкрита та приватна частини Електронного кабінету містять режим «Допомога», в якому розміщено інструкцію користувача по кожному режиму Електронного кабінету.

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що офіційно працевлаштований працівник має гарантії соціального захисту власних інтересів, гарантовані права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Закон України №466: Податок на нежитлову нерухомість, яка використовується у підприємницькій діяльності, включається до витрат ФОП загальної системи оподаткування

Головне управління ДПС у Київській області інформує,  що Законом України від 16.01.2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення  адміністрування податків, усунення технічних та логічних  неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни, зокрема,  до п.п.177.4.3 п.177.4  ст. 177 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), яким визначається перелік  витрат ФОП безпосередньо  пов’язаних з отриманням доходів у частині витрат на сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти нежитлової нерухомості.

Закон України  №466-ІХ набрав чинності з 23.05.2020 року, відтак набрала чинності нова редакція п.п.177.4.3 ПКУ, а саме: «Суми податків, зборів, пов'язаних з проведенням господарської діяльності такої фізичної особи - підприємця (крім податку на додану вартість для фізичної особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об'єктів житлової нерухомості); суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірах і порядку, встановлених законом; платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою - підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, пов'язаних з господарською діяльністю фізичної особи - підприємця».

Таким чином, у разі якщо сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єктів нежитлової нерухомості, які ФОП використовує для ведення підприємницької діяльності, була здійснена ФОП загальної системи оподаткування після 23.05.2020 (після набрання чинності Законом України № 466), то такий підприємець має право віднести до складу валових витрат суму сплаченого податку.

У разі сплати до 23.05.2020 ФОП на загальній системі оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єктів нежитлової нерухомості, які використовуються нею для здійснення підприємницької діяльності, положення Закону України №466 не застосовуються.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Як скасувати реєстрацію ПРРО?

Скасування реєстрації ПРРО здійснюється шляхом виключення його з Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.

Реєстрація ПРРО скасовується на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява) з позначкою «Скасування реєстрації».

Подати Заяву можна через Електронний кабінет або засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J1316701) (додаток 2 до Порядку № 317) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».

До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкту господарювання слід передати всі копії створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком № 317.

Реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером, якщо:

-  до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;

-    щодо господарської одиниці, де використовується ПРРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання;

-     щодо суб’єкта господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством, про визнання недійсними установчих документів;

-   стосовно ФОП наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено;

-     суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ та Законом України від 15.03. 2003  № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.

Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав.

Підписатись на телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує:

У разі здійснення розрахунків через платіжний термінал необхідно застосовувати РРО

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що при здійсненні розрахунків у безготівковій формі із застосуванням електронних платіжних засобів, з використанням платіжного терміналу, поєднаного з реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО), суб’єкт господарювання повинен проводити розрахункові операції через належним чином зареєстрований РРО із роздрукуванням відповідних розрахункових документів, крім суб’єктів господарювання, які згідно з чинним законодавством можуть не застосовувати РРО при розрахунках за продані товари та надані послуги.

При цьому фіскальний касовий чек повинен містити, зокрема, такі обов’язкові реквізити:

- ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати;

- ідентифікатор платіжного пристрою;

- сума комісійної винагороди (у разі наявності);

- вид операції;

- реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»;

- напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду);

- підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир»;

- підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ».

Звертаємо увагу, що розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом України №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО, чи заповнений вручну - ст. 2 Закону № 265.

Сліп - це паперовий документ, який підтверджує здійснення операції з використанням платіжної картки і містить набір даних щодо цієї операції та реквізити платіжної картки. У розумінні Закону України №265, сліп не є розрахунковим документом.

Стосовно здійснення  розрахункових операцій через програмний РРО у випадку використання платіжних терміналів (платіжних карток), повідомляємо, що на даний час здійснюється інтеграція безкоштовних програмних рішень з банківськими сервісами, що дозволить без додаткових пристроїв (платіжних терміналів) здійснювати безготівкові платежі за товари/послуги.

ГУ ДПС у Київській області

Закон України №466: Будівлі промисловості, що не використовуються у господарській діяльності, оподатковуються податком на нерухоме майно

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України від 16.01.2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення  адміністрування податків, усунення технічних та логічних  неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни та доповнення до Податкового кодексу України (далі - ПКУ), які стосуються, зокрема, оподаткування податком на нерухоме майно будівель промисловості.

Так, у новій редакції викладено  п.п. «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ, який встановлює, що  не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі промисловості, віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 (далі – Класифікатор), що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B – F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.

Таким чином, починаючи з дати набрання чинності змінами, внесеними до ПКУ Законом України №466  (набрав чинності  з 23.05.2020)  суб’єкт господарювання, основна діяльність якого класифікується у секціях B-F КВЕД ДК 009:2010, при здійсненні ним операцій з надання в оренду частини будівлі промисловості, яка перебуває у його у власності та належить до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, податкові зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в частині будівель промисловості, наданих в оренду, визначає та сплачує до бюджету.

ГУ ДПС у Київській області звертає увагу, що  оскільки  ПКУ не містить норми щодо припинення виконання податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти нерухомого майна, що перебуває у власності суб’єкта господарювання, але тимчасово не використовується ним у господарській діяльності у зв’язку з реконструкцією, простоєм тощо, то податок за такі будівлі  сплачується на загальних підставах.

ГУ ДПС у Київській області

Частину процентів за користування іпотечним житловим кредитом можна повернути, скориставшись правом на податкову знижку

Головне управління ДПС у Київській області  нагадує, що платник податку - резидент може повернути частину суми сплачених процентів за користування іпотечним житловим кредитом, використавши  право на податкову  знижку, за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:

- кредитного договору і нотаріально завіреного договору іпотеки;

- відповідних платіжних документів, де чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом, прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

- паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Копії цих документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом України.

Якщо понесені витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, то платник зазначає у податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Звертаємо увагу, що податкова декларація про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки за наслідками 2019 року подається по 31 грудня 2020 року включно.

ГУ ДПС у Київській області

Чи може ФОП - платник єдиного податку ІІ групи надавати послуги фізичним особам, які здійснюють незалежну професійну діяльність?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що до платників єдиного податку другої групи належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

- обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень - п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

ФОП, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння не можуть перебувати на  другій групі платників єдиного податку та належать виключно до третьої групи, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи платників ЄП.

Поняття «населення» у п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ використовується у загальному значенні та означає сукупність людей, які перебувають у межах даної держави і підлягають її юрисдикції. До складу населення входять громадяни даної держави, іноземні громадяни, які живуть у цій державі тривалий час, особи без громадянства та особи з подвійним і більше громадянством.

Отже, ФОП - платник єдиного податку другої групи не має права надавати послуги, у тому числі побутові, суб’єктам господарювання, які не є платниками єдиного податку, та фізичним особам, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як розрахувати податкову знижку на суму витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій

Головне управління ДПС у Київській області нагадує  що п.п. 166.3.6 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено право  платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснених ним протягом звітного податкового року витрат, зокрема, витрат  на оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік.

Алгоритм розрахунку податкової знижки у вигляді суми витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій розраховується наступним чином:

-  визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, суму обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності, (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого ПДФО фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);

- на підставі підтверджувальних документів визначається сума витрат, яку дозволяється включити до податкової знижки, яка не повинна перевищувати суми, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;

- розраховується сума ПДФО на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку:

- з суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій, та ставки податку, визначеної п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відсотків).

Сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника податку, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).

Звертаємо увагу, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

 
Більше статтей...

Важливі анонси

No events

Додаткові сервіси