Вхід на сайт



Богуславське відділення Білоцерківської ОДПІ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує!!!

Заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій можна подати засобами Електронного кабінету

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що для  реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) необхідно подати Заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (J/F 1316602) (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі подається до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або засобами телекомунікацій.

ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.

Фіскальний номер ПРРО становить унікальний числовий порядковий номер реєстраційного запису в Реєстрі ПРРО, відповідно до алгоритму його формування. Фіскальний номер ПРРО не змінюється у разі перереєстрації ПРРО, внесенні змін у дані про ПРРО і зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.

Суб’єкту господарювання повідомляється  про реєстрацію ПРРО у другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО. Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.

Звертаємо увагу, що в Електронному кабінеті є можливість перевірити чек, виданий ПРРО - зробити це можна за посиланням: https//cabinet.tax.gov.ua/cashregs/chek

ГУ ДПС у Київській області

При зміні відомостей, зазначених у кваліфікованих сертифікатах ключів,- зверніться за їх  скасуванням та отримайте нові

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що користувач кваліфікованих сертифікатів ключів зобов’язаний невідкладно звернутися до КН ЕДП ІДД ДПС за скасуванням кваліфікованого сертифіката у разі:

- компрометації особистого ключа користувача (факт або обґрунтована підозра того, що особистий ключ став відомий іншим особам, втрата можливості подальшого використання особистого ключа із будь-яких обставин, зокрема, втрата або пошкодження носія ключової інформації тощо);

- зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті (в тому числі найменування юридичної особи або прізвища, ім’я по-батькові фізичної особи);

- виявлення помилок у реквізитах кваліфікованого сертифіката тощо.

Скасування кваліфікованого сертифіката ключа є достроковим припиненням його чинності. Скасовані сертифікати ключів поновленню не підлягають.

Часом скасування кваліфікованого сертифіката вважається час зміни його статусу в реєстрі сертифікатів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС).

При цьому платником подаються необхідні документи на отримання електронних довірчих послуг щодо формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

ГУ ДПС у Київській області

Фізичні особи, у разі зміни даних, які вносяться до облікових карток (реєстрація зміни місця проживання), мають повідомити податкові органи

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що фізичні особи - платники податків, незалежно від віку (резиденти та нерезиденти), щодо яких раніше не формувалася облікова картка платника податків та які не включені до Державного реєстру, зобов'язані особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи - платника податків, та пред'явити документ, що посвідчує особу.

Така облікова картка водночас є заявою для реєстрації фізичної особи в Державному реєстрі. Фізична особа - платник податків, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов'язана особисто подати відповідному контролюючому органу повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім'ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред'явити паспорт.

До облікової картки фізичної особи - платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) вноситься така інформація:

- прізвище, ім'я та по батькові;

- дата народження;

- місце народження (країна, область, район, населений пункт);

- місце проживання, а для іноземних громадян - також громадянство;

- серія, номер свідоцтва про народження, паспорта (аналогічні дані іншого документа, що посвідчує особу), ким і коли виданий;

- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (у разі внесення інформації про особу до Єдиного державного демографічного реєстру).

Фізична особа подає облікову картку фізичної особи - платника податків або повідомлення до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, - контролюючому органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування.

Для заповнення облікової картки фізичної особи - платника податків використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для заповнення повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) використовуються дані паспорта.

Фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення, зокрема, про реєстрацію зміни місця проживання,  протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою №5ДР.

Фізична особа несе відповідальність згідно із законом за достовірність інформації, що подається для реєстрації у Державному реєстрі.

ГУ ДПС у Київській області

Перехід юридичної особи на  третю групу платників єдиного податку протягом 2020 року

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Законом України від 30.06.2020 року № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 540-IX), який набрав чинності 02 квітня 2020 року внесено зміни, зокрема, до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), щодо збільшення граничних обсягів доходу, які надають право суб’єктам господарювання застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Відповідно до внесених змін, з 02.04.2020 року до платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать зокрема, юридичні особи - cуб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 7000000 грн. (до внесених змін  обсяг доходу мав не перевищувати 5000000 грн.).

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року - п.п. 298.1.4 п.298.1 ст.298 ПКУ.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Отже, відповідно до змін, внесених до ПКУ Законом № 540-IX, юридична особа - cуб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування з обранням ІІІ групи платників єдиного податку, з ІІІ або IV кварталу 2020 року, за умови що його обсяг доходу за календарний 2019 рік не перевищував 7000000 грн.

ГУ ДПС у Київській області

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує:

Найшвидший темп приросту демонструє сплата податку на додану вартість, - Олександр Загорський

За січень-вересень 2020 року платники податків Київської області перерахували до зведеного бюджету 22,6 млрд грн. Такі дані навів в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області  Олександр Загорський. За наданою ним інформацією, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, надходження збільшилися на 12% або 2,3 млрд грн.

Зокрема очільник податкової служби регіону повідомив, що до державного бюджету за дев’ять місяців 2020 року платники спрямували 11,1 млрд грн. Такий показник на 15% або 1,4 млрд грн перевищує минулорічний за відповідний період.

Найбільші суми надходжень забезпечили платники, зареєстровані на територіях Києво-Святошинського району – 2,1 млрд грн, Бориспільського – 1,7 млрд грн та Броварського – 1,5 млрд грн.

«З-поміж основних податкових платежів найшвидший темп приросту має сплата ПДВ», – підкреслив Загорський. Наразі платники Київщини забезпечили державній скарбниці надходження на суму 5,3 млрд грн, прискоривши динаміку зростання податку на 22% або 973,4 млн грн. Загалом питома вага податку на додану вартість у структурі бюджету дорівнює 47%.

Друге місце за обсягом надходжень до Держбюджету посідає сплата податку на доходи фізичних осіб. Так, станом на 1 жовтня зі своїх доходів мешканці пристоличного регіону сплатили 2,5 млрд грн, збільшивши суму відрахувань на 8% або 184 млн грн.

Трійку лідерів завершують підприємства Київщини, які сплатили 2,4 млрд грн податку на прибуток, що на 12% або 256,2 млн грн більше за відповідний показник попереднього року.

На потреби Збройних сил  України від платників області надійшло на 7% або 42,2 млн грн більше, аніж було сплачено у січні-вересні торік. Станом на 1 жовтня 2020 до бюджету спрямовано майже 690 мільйонів гривень військового збору.

ГУ ДПС у Київській області

Відповідальність за перевищення граничних сум готівкових розрахунків

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148  (далі – Положення № 148), суб’єкти господарювання (далі - СГ) мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1)    між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) грн. включно;

2)    з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн. включно.

СГ у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.

Понад установлені граничні суми платежі проводяться через банки або небанківські фінансові установи, або юридичних осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку (далі – небанківські установи), шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість СГ та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою:

1) із СГ протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн. включно.

Платежі на суму, що перевищує 50000 грн., проводяться через банки або небанківські установи шляхом переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку;

2) між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) грн. включно.

Платежі на суму, яка перевищує 50000 грн., здійснюються шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення та/або переказу коштів на поточні рахунки (у тому числі на депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті) - п. 7 розд. ІІ Положення № 148.

Статтею 163 прим. 15 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями (далі – КпАП) передбачено, що порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, – тягне за собою накладення штрафу на ФОП, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дія, передбачена част.1 ст. 163 прим. 15 КпАП, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, за перевищення граничної суми готівкових розрахунків до ФОП та посадових осіб юридичної особи, які приймають готівку, чинним законодавством передбачено адміністративний штраф у розмірах, визначених ст. 163 прим. 15 КпАП.

Відповідальність до фізичних осіб за перевищення граничних сум розрахунків готівкою чинним законодавством не передбачено.

ГУ ДПС у Київській області

За який період визначається дохід ФОП - платника єдиного податку у разі переходу на єдиний податок протягом поточного року?

Головне управління ДПС у Київській області  повідомляє, що фізичні особи - підприємці (далі - ФОП), які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на групи платників єдиного податку залежно від обраного виду діяльності, кількості найманих осіб та обсягу доходу від господарської діяльності.

Для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування необхідно визначати обсяг доходу , оскільки платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у таких випадках та в строки:

- у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

- у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення  - п.п. 1 та 2 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ;

- у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення.

Таким чином, ФОП, яка здійснила перехід на спрощену систему оподаткування з 01 квітня або 01 липня, або 01 жовтня поточного року, з метою перебування на спрощеній системі оподаткування визначає сумарний дохід у поточному році з початку цього календарного року: дохід, отриманий під час перебування на загальній системі оподаткування, та дохід, отриманий під час перебування на спрощеній системі оподаткування (за повні календарні квартали).

ГУ ДПС у Київській області

Методи встановлення відповідності контрольованої операції принципу «витягнутої руки»

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Методи встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначено п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» здійснюється за одним із таких методів:

порівняльної неконтрольованої ціни;

ціни перепродажу;

«витрати плюс»;

чистого прибутку;

розподілення прибутку - п.п. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 ПКУ.

Критерії використання методів встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначено п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ.

Згідно з п.п. 39.3.2.1 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 ПКУ, відповідність умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначається за допомогою застосування методу трансфертного ціноутворення, який є найбільш доцільним до фактів та обставин здійснення контрольованої операції, крім випадків, коли ПКУ визначені вимоги щодо обов’язковості застосування конкретного методу встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» для контрольованих операцій певного виду.

ГУ ДПС у Київській області

Податкова служба запускає свій Telegram-канал

Державна податкова служба України запускає свій Telegram-канал.

Про податки і не тільки – відтепер у більш зручному та мобільному форматі.

Що ж цікавого запропонуємо ми? Це – ексклюзивні матеріали, інфографіки, все про сервіси податкової, анонси, роз’яснення та коментарі фахівців.

Підписуйся на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua.

Державна податкова служба України

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує:

Закон №466: Прискорена амортизація основних засобів

Головне  управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 16.01.2020 року №466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України  щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон №466), який набрав чинності з 23 травня 2020 року змінено вартісний критерій визначення  основних  засобів  з 6000  до 20000 гривень. Звертаємо увагу, що цей критерій  буде застосовуватись  до  основних  засобів,  що  вводяться  в  експлуатацію  після 22 травня 2020 року. Основні засоби, введені в експлуатацію до 23 травня 2020 року продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20000 гривень.

Крім того, Законом №466 підр.4 розд.ХХ Податкового Кодексу доповнено новим пунктом 431, яким передбачено, що при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств на період з 01 січня 2020 року до 31 грудня 2030 року платники податку на прибуток мають право під час розрахунку амортизації щодо основних засобів:

- четвертої групи (машини та обладнання) та п’ятої групи використовувати мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює два роки;

- третьої групи (передавальні пристрої) та дев’ятої групи використовувати мінімально допустимий строк амортизації, який дорівнює п’ять років.

Таким чином, платники податку на прибуток підприємств мають право застосувати прискорену амортизацію, визначену п.431 підр.4 розд. ХХ Податкового Кодексу, починаючи зі звітного періоду – півріччя 2020 року, та відобразити відповідні суми прискореної амортизації у додатку АМ до Декларації за цей період.

ГУ ДПС у Київській області

Ставки єдиного податку для платників податку четвертої групи - юридичних осіб

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що до платників єдиного податку четвертої групи - сільськогосподарських товаровиробників, зокрема, належать юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% - п.п.4 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Базою оподаткування податком для платників єдиного податку (далі - ЄП) четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка 1 га сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 01 січня базового податкового (звітного) року відповідно до порядку, встановленого ПКУ для справляння плати за землю.

Якщо нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена, базою оподаткування податком для платників ЄП четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників є нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі в Автономній Республіці Крим або області.

Для земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер ставків, водосховищ) базою оподаткування ЄП є нормативна грошова оцінка ріллі в Автономній Республіці Крим або області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 01 січня базового податкового (звітного) року.

Абзацами першим і п’ятим п.289.2 ст.289 ПКУ визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 01 січня поточного року.Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Відповідно до п.293.9 ст.293 ПКУ для платників ЄП четвертої групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):

- для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту) – 0,95;

- для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,57;

- для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) – 0,57;

- для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,19;

- для земель водного фонду – 2,43;

- для сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту, – 6,33.

Перелік гірських зон та поліських територій визначається Кабінетом Міністрів України.

ГУ ДПС у Київській області

Формат надання інформації та копій документів для виключення платника з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія розглядає питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Така інформація і копії документів подаються платником до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», від 05.10.2017 №2155-УІІІ «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 №261).

Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку (далі – Повідомлення) подаються до контролюючого органу в електронному вигляді у форматі ХМL за кодом форми J(F)13149.

Кількість документів довільного формату (файлів), що додаються Повідомлення не повинна перевищувати 100 штук.

При цьому, один файл може містити копії кількох документів, за умови, що його розмір не перевищує 2 Мб. Вищезазначені обмеження пов’язані з оптимізацією обробки інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.

ГУ ДПС у Київській області

Закриття підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що для припинення (закриття)  підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця (далі -  ФОП) необхідно:

1.Подати до ЄДР через Центр надання адміністративних послуг заяву для внесення запису про припинення ФОП.

Заява подається  за ф.1, затвердженою наказом  Мінюсту від 18.11.2016 №3268/5 у редакції від 19.05.2020 №1716/5.

Заява подається за вибором платника податків,  в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою  особою на паперовому носії;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі через портал «Дія» - з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги /

2. Подання ліквідаційної звітності та сплата податків та ЄВ

Для ФОП на загальній системі - останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення.     ФОП на загальній системі оподаткування подає податкову декларацію у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду -  протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення та сплачує податок на доходи фізичних осіб протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання такої декларації.

Для ФОП на єдиному податку - останнім податковим (звітним) періодом є період, у якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення.

ФОП - платник єдиного податку не подає заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування - реєстрація платника ЄП анулюється за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення.

Такий ФОП не сплачує ЄП з періоду, наступного за періодом, у якому  контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення, а саме:

- І та ІІ  групи – з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення;

- ІІІ група – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, в якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення.

Незалежна професійна діяльність - фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, у разі її припинення, зобов’язана подати податкову декларацію за результатами звітного року до 01 травня року, що настає за звітним та самостійно сплатити до 01 серпня року, що настає за звітним, суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Звітність з ЄВ - подається форма Д 5 за себе, протягом 30 календарних днів  від дня державної реєстрації припинення. Останній звітий період: з дня наступного за днем попереднього звітного періоду до місяця у якому зареєстровано припинення в ЄДР. Тип форми звіту  - «ліквідаційна».

Сплата здійснюється протягом 10 календарних днів з дня  граничного строку подання звіту з ЄВ.

3. Закриття рахунків у фінансових установах, відкритих для ведення підприємницької діяльності

4. Зняття з реєстрації у контролюючих органах

ФОП перебуває  на обліку у контролюючих органах як платник податків і зборів та як платник ЄВ. Зняття з реєстрації у контролюючих органах відбувається після  проведення позапланової перевірки. Законодавством не встановлено  строк призначення перевірки.

ГУ ДПС у Київській області

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує:

Перевірки, на які не поширюється мораторій на період карантину

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Податковим кодексом України (далі - ПКУ) встановлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:

документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;

документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п.78.1.7 (реорганізація, припинення, ліквідація, закриття) та 78.1.8 (задекларовано відшкодування ПДВ та/або від’ємне значення з ПДВ більше 100 тис.гривень) пункту 78.1 статті 78 ПКУ;

фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині:

- обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

- цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;

-обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

- здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п.80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПКУ.

Звертаємо увагу, що чинним законодавством не встановлено обов’язку щодо завчасного повідомлення платників про проведення документальних позапланових перевірок.

ГУ ДПС у Київській області

Сплата податкового боргу з податку на нерухоме майно

Головне управління ДПС у Київській області нагадує власникам нерухомості, розташованої на території пристоличної області про необхідність сплати заборгованості з податку на нерухоме майно.

Податок на нерухомість сплачують громадяни, які мають у власності житлову нерухомість, площа якої перевищує пільгову площу, встановлену п.266.4 Податкового Кодексу:

- для квартири - 60 кв.м

- для житлового будинку - 120 кв.м

- для різних типів житлової нерухомості (квартир та будинків) - 180 кв.м.

Звертаємо увагу, що у разі несвоєчасної сплати  податкового зобов’язання платнику податку загрожує відповідальність у вигляді  штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів - 10 відсотків погашеної суми податкового боргу

- при затримці більше 30 календарних днів -  20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У разі якщо власники нерухомості не отримали  податкове повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість, або отримали його з зазначеними некоректними (неточними) даними, їм варто звернутись до центрів обслуговування платників податків  територіальних органів ГУ ДПС у Київській області для проведення звірки та уточнення даних.

ГУ ДПС у Київській області

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ інформує:

Підприємства Київщини сплатили до Державного бюджету майже 2 млрд грн податку на прибуток

За період січень-серпень підприємства Київщини сплатили до Державного бюджету майже 2 млрд грн  податку на прибуток, збільшивши суму відрахувань на 15% або 261 мільйон гривень. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський. Зокрема, він підкреслив, що найбільші суми забезпечили підприємства Києво-Святошинського району – 292,4 млн грн, Броварського - 237,6 млн грн та Бориспільського районів – 228,1 млн грн.

Згідно з нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п.137.5 ст.137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік.

Річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку:

- платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;

-  виробників сільськогосподарської продукції;

- платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 млн. гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Податкові декларації з податку на прибуток, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

-    календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п.п. 49.18.2 п. 49.18. ст. 49 ПКУ);

- календарному року для платників податку на прибуток для податкової декларації, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п. 49.18.6 п. 49.18 ст. 49 ПКУ);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 п. 49.18. ст. 49 ПКУ – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).

ГУ ДПС у Київській області

Як перереєструвати ПРРО?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що перереєстрація програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) здійснюється у разі зміни найменування (прізвища, імені, по батькові (за наявності)) або податкового номера суб’єкта господарювання (без державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця), найменування або адреси господарської одиниці, де використовується ПРРО.

З метою здійснення перереєстрації подається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява) з позначкою «Перереєстрація».

Заява про внесення змін у дані про ПРРО подається у разі змін даних, що вказуються у Заяві, що не потребують перереєстрації (зміни назви ПРРО тощо).

Перереєстрація та внесення змін у дані про ПРРО здійснюється у порядку та строки, встановлені для реєстрації.

Заява про проведення перереєстрації або внесення змін у дані про ПРРО подається суб’єктом господарювання за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на такому ПРРО .

У разі зміни місцезнаходження або місця проживання, включення/невключення суб’єкта господарювання до Реєстру великих платників податків, реорганізації контролюючих органів чи з інших причин, унаслідок яких змінюється контролюючий орган, в якому СГ обліковується як платник податків за основним місцем обліку, протягом двох робочих днів після переведення платника податків на обслуговування до контролюючого органу за новим місцем обліку засобами інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС здійснюється перереєстрація ПРРО до контролюючого органу за новим основним місцем обліку СГ як платника податків.

ГУ ДПС у Київській області

Суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібний продаж ПММ в ємностях 20 літрів та більше, не можуть бути платниками єдиного податку

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що   суб’єкти господарювання, зокрема, фізичні особи – підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин) не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп  -  п.п. 3 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 295 Податкового кодексу України .

Тобто, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп не мають права здійснювати роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів в ємностях місткістю 20 літрів та більше, а також оптовий продаж таких товарів незалежно від об’єму тари.Такі платники мають право здійснювати виключно роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів.

ГУ ДПС у Київській області

Як заповнити Повідомлення за формою 20-ОПП?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.№20-ОПП (далі – Повідомлення за ф.№20-ОПП) (додаток № 10 до Порядку № 1588) у порядку, встановленому розд. VIIІ Порядку № 1588.     Відповідно до Пам’ятки для заповнення розд. 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (додаток до Повідомлення за ф.№20-ОПП) розд. 3 «Відомості про об’єкти оподаткування платника податків» Повідомлення за заповнюються наступним чином:

– при першому наданні – зазначаються всі об’єкти оподаткування;

– при наступному поданні – зазначається новий об’єкт оподаткування або об’єкт оподаткування щодо якого відбулися зміни.

Графа 2 «Код ознаки надання інформації» розд. 3 має значення:

1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування;

3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування;

6 – закриття об’єкта оподаткування.

При поданні інформації про новий об’єкт оподаткування у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «1 - первинне надання інформації про об’єкти оподаткування».

У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, зазначається оновлена інформація про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування».

У разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками: в одному – зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 – закриття об’єкта оподаткування»), у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (у графу 2 вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»), при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.

Графа 3 «Тип об’єкта оподаткування» заповнюється відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування, що оприлюднений на офіційному вебпорталі ДПС (http://tax.gov.ua/Головна/Довідники/Типи об’єктів оподаткування) та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах.

Графа 4 «Найменування об’єкта оподаткування» (зазначити у разі наявності) заповнюється якщо об’єкт обліковується з найменуванням.
Графа 5 «Ідентифікатор об’єкта оподаткування» – це числове значення, яке складається з коду типу об’єкта оподаткування та внутрішнього ідентифікатора, прийнятого самою особою, що складається з 5-ти знаків.

Наприклад:
для кафе ідентифікатор об’єкта оподаткування може бути 24700001, де 247 – код типу об’єкта оподаткування відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування, 00001 – внутрішній ідентифікатор, прийнятий особою.

У разі зміни місцезнаходження об’єкта оподаткування зазначається нове місцезнаходження такого об’єкта.

Графи 6 – 7 «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» заповнюється відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою, що розміщений на офіційному вебпорталі Державної служби статистики України.

У графі 9 «Стан об’єкта оподаткування» зазначається: 1 – будується/готується до введення в експлуатацію; 2 – експлуатується; 3 – тимчасово не експлуатується; 5 – непридатний до експлуатації; 6 – об’єкт відчужений/повернутий власнику; 7 – зміна призначення/перепрофілювання; 8 – орендується; 9 – здається в оренду.

У графі 10 «Вид права на об’єкт» зазначається: 1 – право власності; 2 – право володіння; 3 – право користування (сервітут, емфітевзис, суперфіцій); 4 – право господарського відання; 5 – право оперативного управління; 6 – право постійного користування; 7 – право довгострокового користування або оренди; 8 – право короткострокового користування, оренди або найму; 9 – іпотека; 10 – довірче управління майном.

На підставі проставленої відповідної позначки в графі 11 здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.

Графа 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)» заповнюється у разі реєстрації об’єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, таким номером є: кадастровий номер – для земельної ділянки; реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна – для нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки; номер кузова транспортного засобу – для легкового автомобіля; номер шасі транспортного засобу – для вантажного автомобіля та причепа; бортовий реєстраційний номер – для суден; реєстраційний знак – для повітряних суден тощо).

Під час надання повідомлень за ф.№20-ОПП застосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об’єкт оподаткування (наприклад, якщо подається інформація про об’єкти оподаткування – офіс, склад, склад-магазин, розташовані в одному офісному центрі за одною адресою, достатньо надати інформацію за одним із типів об’єктів оподаткування, зазначивши у найменуванні: офіс, склад, склад-магазин).

Принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, у повідомленні за ф.№20-ОПП надається інформація і про земельну ділянку, і про об’єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такій земельній ділянці).

У разі якщо у суб’єкта господарювання наявні однотипні (за видом, використанням, станом та видом права власності) автомобільні транспортні засоби , які не є пунктами пересувної роздрібної торгівлі, громадського харчування або послуг, інших ніж пасажирські та вантажні перевезення, інформація про них подається одним рядком, при цьому в графі 3 «Тип об’єкта оподаткування» зазначається «автомобільні транспортні засоби» та в графі 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» – кількість таких транспортних засобів.

Повідомлення за ф.№20-ОПП з інформацією про об’єкти оподаткування, які зареєстровані у відповідному державному органі без присвоєння реєстраційного номера (кадастрового номера, реєстраційного номера об’єкта нерухомого майна), подаються до контролюючого органу за основним місцем обліку в паперовому вигляді із доданням копії документа, що підтверджує реєстрацію об’єкта оподаткування у відповідному державному органі. У такому разі графа 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування» повідомлення за ф.№20-ОПП не заповнюється (п. 8.4 розд. VIIІ Порядку № 1588).

Інформація про об’єкти оподаткування такі як – товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) відображається у відповідній податковій звітності платника податків (податкові декларації з податку на прибуток, з податку на додану вартість, податковий розрахунок за ф. № 1ДФ тощо), тому про такі об’єкти оподаткування не потрібно повідомляти у повідомленні за ф.№20-ОПП.

Платники податків можуть переглянути інформацію про об’єкти оподаткування та контролюючі органи, у яких платник податків перебуває на обліку за неосновним місцем обліку, в приватній частині Електронного кабінету (п. 8.8 розд. VIII Порядку № 1588).

ГУ ДПС у Київській області

 
Більше статтей...

Важливі анонси

No events

Додаткові сервіси